Danika jumpsuit en Tia bag uit FM ED 10

Editie 10 is uit!

Vanaf vandaag kunnen jullie de nieuwste editie van Fibre Mood in de winkelrekken vinden.

Deze keer koos ik iets voor mezelf. Het was een moeilijke keuze. Kiezen uit 4 à 5 modellen: een ramp! 

Ik wilde een model hebben waar je niet te veel bij moest nadenken. Danika jumpsuit voldeed aan mijn eisen. 

Daarnaast wilde ik eens een stoere stof kiezen die toch nog veel looks kan creëren. 

Stofkeuze 

Bij Madam Trico vond ik een perfecte stof voor mijn Danika jumpsuit. 

Ik koos voor een lichtblauwe linnen stof. De kleur vond ik perfect, jeansachtig maar toch ook weer geen echte jeansstof. De stof valt heel soepel en voelt zacht aan. 

Patroon aanpassen of niet?

Overtekenen verliep op wieltjes. Enkel twijfelde ik  tussen 32 en 34, maar ging toch voor de 32. 

Dus voor mij ideaal natuurlijk maar meet jezelf heel goed op. Ga echt niet af op een confectiemaat of op de andere naaimodellen. Meten, meten en nog eens meten is de boodschap! 

Waar ik wel vergat rekening mee te houden, is mijn bovenlichaam. In verhouding is mijn bovenlichaam iets korter dan mijn onderlichaam. 

Bij mijn volgende jumpsuit ga ik het bovenstuk 2 cm verkorten, waardoor het kruis van mijn broek op de juiste plaats hangt. Op zich valt het nog wel mee, het is niet dat het kruis 10 cm te laag hangt. Doordat ik klein ben, moest ik voor 1 keer de lengte van de broek niet veranderen, 

Halleluja!! 

Een elegante sandaal met sleephak past heel mooi bij de jumpsuit. Deze mooie sandaal kan je bij Torfs vinden
Hou je eerder van een sportieve look. Dan kan je de jumpsuit combineren met leuke sneakers. Zowel de sneakers als de handtas kan je bij de schoenwinkel Torfs kopen.

Gemakkelijk om te maken voor een beginneling?

Als je de instructies van de jumpsuit goed volgt, dan is het gemakkelijk om te maken. Belegstuk, de strikken alles verliep vlotjes. Een extra item dat ik heb toegevoegd zijn de zakken. Voor de rest heb ik braafjes het model gevolgd. 

Wat vind ik er zelf van 

Eerlijk gezegd heb ik er een dubbel gevoel bij. Van de ene kant vind ik het wel mooi, maar anderzijds denk ik “is het wel voor mij”. Misschien ligt het ook aan mijn mini foutje, waardoor dit heel de tijd door mijn hoofd spookt en waardoor ik denk dat het niets voor mij is. 

Qua maat. Zoals ik eerder schreef, heb ik een 32 genomen. Op het eerste zicht best goed. Enkel op mijn rug vind ik dat het een beetje gaapt, waardoor ik nog wat heb moeten versmallen. En nu valt het wel beter, maar nog steeds niet helemaal overtuigd. De strik maakt het geheel mooi af en oogt mooi samen met de V opening. Qua lengte was ik vergeten om 3 cm aan de zoom bij te tekenen. Op zich valt de lengte mee, het komt net tot op mijn voet. Maar als ik naar de toekomst toe mijn bovenstuk 2 cm ga verkorten, moet ik er wel rekening mee houden om de pijpen te verlengen indien je een lange  broek wilt hebben. 

Wil je liever het model hebben zoals in het boekje wordt voorgesteld, dan hoeft dit niet.

Extra patroon uitproberen.

We mochten nog een ander patroontje maken omdat er een paar leuke macramé modelletjes waren: oorbellen en….de Tia tas. Een zeer toffe zak. Niet te groot en niet te klein. 

Ook een heel snel project als je geen uren kan naaien. Ik ben een grote fan van het model en ga er nog een paar maken. Ideaal als cadeautje vind ik persoonlijk. Als stof heb ik een leuke canvas/decostoffen

genomen. De kolibriesprint vind ik geweldig en kan je met veel outfits combineren. 

Maar ik klungelde wat met de macramé waardoor ik dit al snel heb op gegeven. De uitleg over macramé die in het boek staat, is niet voor mij weggelegd. Maar misschien ligt het aan mij omdat ik geen grote voorliefde heb voor wol. Maar ik wilde mijn grenzen verleggen. En ik heb het geprobeerd, toch ook al iets. 

Zoek je nog wol of draad voor de macramé, zoek dan niet te ver. Madam Trico verkoopt verschillende soorten wol en macramétouwen. Ik heb deze kleur van wol genomen, zodat de macramé wat meer zou opvallen. Nu kreeg ik wel veel complimenten over de zak en ze zeiden dat de macramé het geheel zou verprutsen 😉

Geniet van de fotoshoot want dankzij Newby Michelle zijn we maandag nog gaan shooten. Het weer was ideaal en de locatie is heel mooi. Dank je wel Michelle om er je tijd voor te nemen. 

Torfs Boortmeerbeek bedankt dat ik van jullie  schoenen en een handtas mocht gebruiken voor de fotoshoot.

 
Handtas en sandalen te koop bij Torfs
Sneakers te koop bij Torfs

Vergelijkbare berichten

  • Leona sweater FM ED17

    FIBRE MOOD ED 17 Jullie lezen het goed. Sinds woensdag 17 november is de nieuwste editie van Fibre Mood uitgekomen. Dit keer vond ik voor mijzelf weer leuke patronen. Alleen die tijd he ! Zoals gewoonlijk twijfelde ik welk patroon ik zou nemen voor de linkparty #21 Doordat ik het één en het ander had…

  • De Lou short

    Fibre Mood ED 15 Na 2 edities over te slagen, zijn we weer terug. Dit komt omdat ik sinds januari geopereerd was aan mijn rechtervoet. Ik twijfelde tussen 2 gemakkelijke projecten. Uiteindelijk werd Lou short de grote winnaar. Met een zeer goede reden eigenlijk. Niet omdat Prinsesje te weinig shortjes heeft. Nee, nee, nee, haar bestie…

  • Lentefeest outfits naaien: van prinsessenjurk tot jumpsuit

    Stel je voor: dat je als kind altijd mag kiezen hoe jouw outfit eruit mag zien. en dat jouw mama die feestoutfits kan naaien voor jou en dat je gewoon even moet zeggen hoe het eruit moet zien. Samen met je mama op Pinterest gaat scrollen zodat je mama het begrijpt. Awel dat dacht Madammie…

  • |

    Bye bye schooljaar

    Even stil staan Vandaag is het echt de allerlaatste schooldag van prinsesje. Ik kan het nog steeds niet geloven. Kortom, het jaar is echt gevlogen.   Waar is mijn klein prinsesje, bang om alleen op die grote speelplaats te zijn. Dagelijkse dikke tranen bij prinsesje wanneer we van elkaar afscheid moesten nemen. Emotioneel Waar is mijn…

  • |

    SURPRISE

    Een bang hartje Met een bang hartje telde mijn prinsesje af naar haar 6de verjaardag. Haar beste vriendinnetje waar ze samen mee in de klas zit, is ook op diezelfde dag jarig. Al 2 jaar vieren we hun verjaardagen samen. Toen ze in de kleuterklas zaten, gingen we enkel met de meisjes op stap. Maar…

21 reacties

  1. De jumpsuit staat je heel goed hoor! Vroeger maakte ik ook nog wel eens zelf kleding maar altijd precies volgens het patroon want echt verstand had ik er niet van. Maar lukt toch altijd aardig.

  2. Bahis sektörünün en güvenilir bahis firması bahis.com giriş adresine kesintisiz ulaşabilir. Bahis.com hakkında bilgiler alabilirsiniz.

  3. Casino is a brilliant cinematic masterpiece from writer/director Martin Scorsese. The story follows two childhood friends who are sent to Las Vegas by the mob …

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *